محل تبلیغات شما

قطعه یک آزادراه تهران-شمال پس از 19 سال، امروز به طور آزمایشی به بهره برداری رسید ولی نکته مورد توجه در خصوص این افتتاح این است که رقم عجیب 40 هزار تومان برای عوارض آن پیش بینی شده و به علاوه اینکه سرعت مجاز حرکت در آن 80 و 70 کیلومتر در نظر گرفته شده است.

طی مراسمی با حضور معاون وزیر راه و معاون توسعه ساختمان بنیاد مستضعفان قطعه یک آزادراه تهران-شمال ساعتی پیش زیربار ترافیک رفت. خودروها تا ساعت 14 امروز می‌توانند از این قطعه بدون پرداخت عوارض عبور کنند.

سعید شاهسواری مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال اواسط آذرماه امسال گفته بود: منطقه یک آزادراه تهران-شمال یکی از مناطق چهارگانه آزادراه مذکور است که طول آن 32 کیلومتر است. این قطعه از اتوبان همت بعداز تقاطع آزادگان مسیر آن شروع می‌شود و تا دو راهی شهرستانک به جاده فعلی کرج-چالوس متصل می شود.

وی بیان کرد:‌این منطقه یکی از مهم‌ترین قطعات آزادراه تهران-شمال است؛ به این دلیل که کل آزادراه تهران-شمال 67 کیلومتر مسیر تهران-کرج-چالوس کوتاه می‌کند که 60 کیلومتر آن در منطقه یک اتفاق می‌افتد. این مسئله به لحاظ ترافیکی کمک شایانی به تردد می‌کند. ضمن این‌که بر اساس برآوردهای صورت گرفته توسط مشاور پروژه سالانه 86 میلیون لیتر صرفه‌جویی می‌شود،‌یعنی حدود 450 میلیارد تومان از دوش دولت برداشته می‌شود.

وی تاکید کرد: جدا از این، کاهش تردد از مجور تهران-کرج را خواهیم داشت. کاهش آلودگی،‌ کوتاه شدن زمان سفر و عبور ایمن از دیگر ویژگی‌های افتتاح قطعه یک آزادراه تهران-شمال است.

گفتنی است این قطعه قرار بود سال گذشته به بهره برداری برسد که با توجه به برخی از مشکلات ایجاد شده ناشی از تحریم‌ها ساخت آن به تعویق افتاد همچنین اعلام شده بود که این قطعه در دهه فجر به بهره برداری برسد که مجددا اعلام شد این قطعه با حضور رئیس جمهور در اوایل اسفند ماه به بهره برداری می‌رسد و روز گذشته هم هم به وزارت راه و شهرسازی دستور داد که افتتاح آزمایشی این قطعه را از امروز آغاز کند.

در مورد شرایط استفاده از این آزاد راه باید گفت: سرعت عبور خودروها در قطعه یک آزادراه تهران-شمال 80 کیلومتر و در تونل‌ها 70 کیلومتر است. یکی از ابهاماتی که نه مدیران بنیاد مستضعفان و نه مسئولان وزارت راه به آن پاسخ نداده‌اند رقم عوارض عبور از قطعه یک آزادراه تهران-شمال است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، خادمی معاون وزیر راه در خصوص رقم عوارض این قطعه از بزرگراه گفته بود: با توجه به آنکه در این قطعه حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان برابر با نرخ امروز سرمایه‌گذاری صورت گرفته و این قطعه با همکاری دولت و بنیاد مستضعفان ساخته شده بنابراین باید بخشی از این هزینه‌ها از طریق اخذ عوارض بازگردد. و شنیده‌ها حاکی از آن است نرخ عوارض این قطعه زیر ۵۰ هزار تومان تعیین شده است، اما هنوز به صورت دقیق نرخ آن را اعلام نکرده‌اند.

گفته می‌شود عوارض عبور هر خودرو از این قطعه آزادراه افسانه‌ای حدود 40 هزار تومان خواهد بود.

خادمی با اشاره به اینکه ساخت این قطعه ۶۵ کیلومتر مسیر تهران تا چالوس را کوتاه کرده و حدود یک ساعت و نیم زمان سیر سفر را کوتاه کرده است، گفت: کاهش مصرف سوختی که برای این قطعه ارزیابی شده حدود ۹۰ میلیون لیتر در طول سال است که تقریبا برابر با کل مصرف سوخت کشور در طول روز می‌شود، بنابراین عدد قابل توجهی برای مصرف سوخت کشور به شمار می‌رود.

آزادراه تهران-شمال به طول ۱۲۱ کیلومتر شامل چهار قطعه است که مراحل مطالعاتی آن از سال ۱۳۵۳ آغاز شده و حدود ۲۰ سال از اجرای عملیات ساخت آن می‌گذرد، قطعه اول از تقاطع غیر همسطح بزرگراه شهید همت و بزرگراه آزادگان شروع می‌شود و در امتداد دره کن پس از عبور از حاشیه روستای سولقان به تدریج از منطقه کوهستانی توچال عبور کرده و سپس توسط تونل بلند تالون به طول ۴۸۷۰ متر این رشته کوه را قطع کرده و در دامنه های شمالی آن در منطقه دو آب شهرستانک قرار می‌گیرد.

از آن پس، مسیر به موازات جاده قدیم کرج-چالوس امتداد می یابد و در دره سرهنگ وارد تونل البرز بطول ۶۴۰۰ متر شده و در پل زنگوله خارج می شود، سپس با عبور از ارتفاعات البرز به موازات جاده موجود کرج - چالوس تا شهر چالوس ادامه یافته و در نهایت با یک تقاطع غیر همسطح به کمربندی چالوس- تنکابن متصل می‌شود.

کوتاه شدن ۶۵ کیلومتری مسیر، کاهش زمان سفر، ایجاد راه ارتباطی سریع و ایمن برای چهار فصل سال، افزایش ظرفیت عبور نسبت به راه فعلی، صرفه جویی در مصرف سوخت، کاهش آلودگی هوا ناشی از بهبود وضعیت ترافیک، توسعه صنعت گردشگری و صنایع کشاورزی و تبدیلی و اشتغاایی از مهم ترین مزیت های بهره برداری از این آزاد راه است.

آزادراه تهران - شمال دارای ۲ خط (در فرازهای تند ۳ خط) در هر باند است و حداکثر شیب طولی مسیر ۶ درصد، حداقل شعاع قوس ها۴۰۰ متر و میانگین سرعت سیر ۸۰ کیلومتر در ساعت است.


حاج قاسم دوست داشت کنار چه کسی به خاک سپرده شود؟

آزمون مهره کلیدی کی روش برابر اسپانیا

نشانه‌های شکست و تصمیم بهنگام!

قطعه ,تهران ,آزادراه ,شمال ,عبور ,کیلومتر ,این قطعه ,آزادراه تهران ,تهران شمال ,بهره برداری ,و در

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

Chester's life ماخبرنامه ایم همین و بس... thopoburgco Shanika's receptions riamerreitten چورس نورنامه realsvicapar باشگاه پهلوان تکاب fastmarrava